Cílem projektu KAP KK je nastavení funkčních partnerství a vzájemné spolupráce škol, zaměstnavatelů a jejich zřizovatelů, které pomohou zlepšit kvalitu řízení ve školách na území KK. Obsahem je nastavení a pilotní odzkoušení modelu strategického plánování. V průběhu projektu budou zpracovány dva krajské akční plány rozvoje vzdělávání včetně vyhodnocení účinnosti navržených opatření a jejich vlivu na zvýšení kvality vzdělávání ve vybraných tématech. Projekt je realizován ve dvou etapách.
Dokument
Krajský akční plán 2 (KAP 2) vznikl v rámci projektu Krajský akční plán rozvoje
vzdělávání Karlovarského kraje (KAP KK). Tvorbě dokumentu předcházela
analytická fáze, v rámci níž vznikla Analýza potřeb v území 2, která
popisuje současnou situaci středního a vyššího odborného školství v regionu včetně definovaných potřeb. V analytické fázi jsme čerpali ze
strategických dokumentů kraje i ČR a z jednání pracovních minitýmů a platforem.
Na analytickou fázi navázala prioritizační fáze, v rámci níž jsme definované potřeby seřadili dle důležitosti a naléhavosti. Pořadí potřeb jsme stanovovali na základě
názoru členů Pracovní skupiny Vzdělávání KK v jednotlivých pracovních minitýmech
(doplněných o ředitele škol a další odborníky) a zástupců KÚ Karlovarského
kraje prostřednictvím vedoucích pracovníků OŠMT. V případě totožného
pořadí dvou potřeb jsme větší váhu přiložili názoru kraje. Potřeby jsme následně
zařadili do tří prioritních skupin (A, B, C), přičemž jsme přihlíželi i
k dotazníkovému šetření na školách a ke strategickým dokumentům
Karlovarského kraje a ČR.
Poslední fází krajského akčního plánování bylo definování
vzdělávacích cílů včetně činností, které budou vytyčené cíle naplňovat. Předmětem tohoto dokumentu je představení
naplánovaných cílů.
Krajský akční plán 2 navrhuje řešení pro oblast středního a vyššího odborného školství v Karlovarském kraji s ohledem na potřeby trhu práce a socioekonomické a demografické aspekty regionu. Přestože se KAP KK zabývá zejména středním a vyšším odborným školstvím, nelze pominout ani navazující oblasti vzdělávacího systému počátečního vzdělávání, tj. ZŠ a VŠ. Některé cíle jsou tedy úzce provázány i s těmito částmi vzdělávacího systému.
Krajský akční plán 2 vznikl v souladu s metodickým listem, který byl vytvořen v rámci projektu P-KAP, a s Postupy KAP (verze č. 2, účinnost od 1. 7. 2018). V dokumentu KAP 2 jsou obsaženy jen cíle, které jsou realizovatelné v období realizace KAP KK. Potřeby, které v prioritizaci získaly nižší důležitost, nebo které nesplňují kritérium SMART, jsme odložili do období realizace dalšího navazujícího projektu.
Dokument je členěn do kapitol, které popisují obecné cíle jednotlivých oblastí intervencí. Obecné cíle se dále dělí na dílčí cíle, které budou naplňovány jednotlivými činnostmi. Každá činnost je charakterizována plánovanými předpoklady realizace, zapojenými subjekty a termíny.
Komentáře