INTERNET VE VÝUCE ANGLIČTINY - aneb poslechové aktivity na webu učitelky a metodičky AJ Melody Rose

 

Webové stránky Melody Rose poskytují učitelům angličtiny mnoho programů, s nimiž lze pracovat a tím i pomáhat studentům rozvíjet jazykové dovednosti jako jsou čtení, psaní, poslech, mluvení. Pozornost je zde věnována i programům k rozvoji znalosti v oblasti gramatiky a slovní zásoby.


Kliknutím na odkaz se dostanete na zmiňované stránky.

https://sites.google.com/view/onlinetoolsforelt-lll/home

V nabídce vlevo klikneme na Listening a na druhém místě jsou zde představeny poslechové aktivity:

Over 3000 free listening activities
The listening material is usually very authentic, not as scripted and acted as many textbook listenings are
These listenings can serve as a lead-in for a class topic, as the highlight of a listening lesson, or homework to reinforce a topic
See an example of a vocabulary lesson I recently used about Halloween and a "used to" grammar lesson (these lessons are good for awareness-raising about a grammar point)
Each lesson usually has a picture (students can describe the picture as a lead-in before the listening lesson), audio, a transcript, a grammar or vocabulary presentation, and a listening quiz; usually, the vocabulary presentations are high-quality but I have found some of the listening quizzes to be far too easy and factual

ELLO - English Listening Lesson Library Online - jedná se o více než 3000 videí (z velké části rodilí mluvčí), jsou volně dostupná, metodicky zpracovaná a slouží k nácviku poslechu a porozumění mluvenému slovu. Na základě vyslechnutého videa odpoví žák na otázky v kvízu a své odpovědí si zkontroluje kliknutím na ikonu “Check answers” . Pod videem nalezne transkript a taktéž nejdůležitější slovíčka a obraty. Ty jsou také zasazeny do kontextu a je možno si pustit jejich správnou výslovnost. Videa jsou cca 5 minutová, akční, zabývají se  aktuálními otázkami jako je např. pronájem bytu přes airbnb, technika, hudba, bitcoin, média ..

Pod každým videm je uvedena jazyková úroveň, národnost mluvčího, jednovětné přiblížení obsahu videa.

Takto jsou zpracovaná i videa na kontrolu znalosti gramatiky, při poslechu se jedná o konverzaci a žák dopisuje do kvízu správné gramatické tvary, které při konverzaci zazněly.




Připojuji osobní zkušenost, kdy jsem studentům vložila do Classroomu - Práce v kurzu - úkol, poslechnout si libovolné video a zaslat mi screenshot obrazovky s vyřešeným a zkontrolovaným kvízem. Doporučila jsem jim úroveň Intermediate. Studenti během krátkého času splnili úkol, odevzdali ho do Classroomu, psali komentáře, že si poslechů udělali i více než bylo požadováno … 

Zadaný úkol:




Odevzdaná práce:



V čem spatřuji přínos pro studenty:
1. motivace a radost z učení
2. autentické poslechové lekce ze života


Mgr. Jana Motlíková

Komentáře