Zápis a prezentace z 13. setkání pracovního minitýmu č. 5 (11. 3. 2021)





Tematický název setkání pracovního minitýmu: 

Práce asistentky pedagoga v době online výuky


Setkání zahájil Richard Veleta shrnutím programu pro setkání minitýmu.

Prvním příspěvkem byla prezentace Mgr. Pavly Částkové, která působí jako asistentka pedagoga při ZŠ Strossmayerovo náměstí 4 na Praze 7. P. Částková zároveň působí i jako odborná řešitelka projektu KAP KK. Prezentovala svou práci s žákem se zdravotním postižením, systém spolupráce s pedagogy. V současné době asistuje dva dny v týdnu přímo formou osobního setkání s žákem u něj doma a dva dny v týdnu se připojuje k výuce ze svého bydliště. Vyzdvihla výbornou spolupráci s učiteli a podporu školy asistentům pedagoga, kterých je celkem 7. Zmínila i aplikace, které ve výuce online používají (např. Kahoot). P. Částková poté zodpověděla i dotazy účastníků. 

Druhým příspěvkem byla prezentace Mgr. Heleny Kumperové, garantka inkluze v podpůrném projektu P–KAP (NPI ČR). Ve své prezentaci Mapování stavu inkluze připomněla výsledky 1. mapování, konkrétně v Karlovarském a Plzeňském kraji, které proběhlo v období 2016 – 2018. Nyní probíhá druhé mapování, resp. je nyní vyhodnocováno. H. Kumperová uvedla některé předběžné výsledky. Primárně vznikají zprávy pro školu, včetně doporučení, jež mohou být využity pro zlepšení stavu inkluze ve vzdělávání na škole, případně pro tvorbu ŠAP/PA. Při zpracování krajských zpráv se vychází z mapování na všech školách navštívených v období od začátku mapování do června 2018 včetně.

V druhé části setkání pracovního minitýmu proběhla diskuse o naplňování cílů a činností KAP 2 v intervenci podpora inkluze – viz prezentace.

R. Veleta dále informoval účastníky o webinářích v oblasti společného vzdělávání, které navštívili členové týmu a doporučují zpětné shlédnutí. Uvedl, že rešerše z těchto akcí budou umístěny na novém informačním prostředku projektu KAP KK – blogu (https://kapkk.blogspot.com/ ). Blog představil – viz prezentace.

Dvoudílný webinář projektu APIV B - Jak dnes učit offline žáky. Děti v sociálně znevýhodněném prostředí a kdo je pomůže udržet ve vzdělávání

Webinář Národního pedagogického institutu Podpora žáků cizinců a s odlišným mateřským azykem v praxi s použitím prvků metody Feuersteina (lektorka:  Mgr. Petra Dočkalová)

Webinář projektu P-KAP/NPI Práce s žáky s psychickými problémy na SŠ a VOŠ, sdílení zkušeností

Informoval o vzniku rešerše mapující vzdělávací programy, materiály a zdroje pro podpůrné školní profese: asistenty pedagoga, sociální pedagogy, školní psychology a speciální pedagogy. Rešerše bude umístěna na blog.

V závěru R. Veleta pozval účastníky na facebookový profil projektu P-KAP, který je denně aktualizován zprávami ze škol a upozorněními na akce, materiály a události jiných subjektů. 


Přílohy:

1. Prezentace R. Velety z 13. setkání pracovního minitýmu č. 5 



2. Prezentace H.  Kumperové Mapování stavu inkluze




Zapsal: Richard Veleta (revidovala Eva Saligerová)


Komentáře