Zápis a prezentace z 5. setkání pracovního minitýmu č. 2 (17. 10. 2018)


Ing. Hana Čiháková, Ph.D. věcný manažer, předala účastníkům informace o výsledcích z dotazníkového šetření monitorující naplňování obecných cílů stanovených v KAP 1 pro tuto oblast (viz prezentace) + diskuse nad tím jak naplnit cíle, které zatím nejsou plněny,

Ředitel školy RNDr. Jiří Widž, zástupci ředitele Mgr. Pavel Švácha a Mgr. Petr Chlebek - nákup chromebooků, jejich využití při výuce, nezbytné technické předpoklady využití  – odborná diskuse – všichni,

Mgr. Jaroslava Jelínková, odborný řešitel - Rozvoj žákovských kompetencí v geometrii. František Kuřina - Geometrie na ZŠ jako příležitost k rozvíjení kompetencí řešením úloh. Prezentace a  praktická činnost s chromebooky, ukázky vyučovacích metod a úkolů, které přispívají ke kultivaci kompetencí = aktivní vyučovací metody. Odborná diskuse – překážky bránící využívání výpočetní techniky při výuce matematiky. Zejména: časová náročnost přípravy na výuku, nechuť pedagogů učit se nové věci a věnovat čas přípravě výuky, pedagogové nejsou ochotni navštěvovat kurzy, které jsou jim v kraji k tomuto tématu nabízeny, existují i možnosti absolvovat kurzy připravené na míru, nic z toho však není většinově využíváno. Většiny akcí se účastní úzká skupina aktivních pedagogů, kteří mají zájem o rozvoj svých kompetencí a zvýšení kvality výuky, většina pedagogů však tyto akce nenavštěvuje a nemá zájem o změnu.

Výstupy odborné diskuse – z diskuse mezi účastníky setkání minitýmu vyplynul požadavek na vytvoření kurzu podporující rozvíjení kompetencí řešením úloh, který by mohl být sdílen školami v Karlovarském kraji. Tento kurz by měl žákům ukázat, že úlohy ze statistiky nejsou jenom nudné výpočty s kalkulačkou v ruce a že statistika může být i "zábavná". Hlavně pokud žáci vytvoří a prezentují výsledky svého zkoumání formou prezentace - velice často si uvědomí, jak zajímavé skutečnosti zjistili. V neposlední řadě si musí žáci na úplném začátku rozmyslet, jak budou zapisovat výsledky svého zkoumání (pokud nevyplňují připravený dotazník). Kurz bude vytvořen v elektronické podobě, aby si ho vyučující podle potřeby upravit. Kurz bude využit k podpoře matematické gramotnosti žáků KK tak, aby žáci byli schopni funkčně využívat matematické dovednosti v různých životních situacích a k propagaci matematického vzdělávání v KK.

Náměty na další setkání – Didaktické hry, návštěva plzeňské Techmánie nebo Fakulta aplikovaných věd Západočeské fakulty v Plzni.


Přílohy: 

Powerpointová prezentace Ing. Hana Čiháková, Ph.D

Powerpointová prezentace Mgr. Jaroslava Jelínková.



Komentáře