Virtuální konference Moonshot pro učitele (23. 3. 2021)

 


NPI a Moonshot by Aspen CE konference zorganizovali virtuální konferenci Moonshot pro učitele. Konala se on-line 23. 3. 2021.
Tématem dopolední části Moonshot pro učitele byly klíčové oblasti rozvoje vzdělávání - digitalizace ve vzdělávání, podpora managementu škol a/nebo budoucnosti odborného vzdělávání v celoevropském kontextu. V odpoledním bloku vystoupili experti na vzdělávání, ale i zástupci státní správy, byznysu a neziskového sektoru. 
Odpolední část Moonshot by Aspen CE byla zaměřena konkrétně na dvě oblasti vzdělávání, které rozebrala v panelových diskuzích. Tou první je pedagogický leadership. Právě na ten totiž ředitelé škol často nemají čas a místo toho se musí věnovat administrativní zátěži, kterou pandemie koronaviru ještě zvýšila. Druhým velkým tématem konference byl tzv. upskilling, jehož základem je celoživotní vzdělávání. Jeho cílem je vytvořit zaměstnanost i v rychle se měnící době. Ve dvouhodinovém programu se představil například ministr školství Robert Plaga, profesor Kolumbijské univerzity Jan Švejnar, youtuber Karel „Kovy“ Kovář, odborná konzultantka z nadačního fondu Eduzměna Lucie Plešková, Klára Laurenčíková, speciální pedagožka pro inkluzi, nebo Ivo Jupa, ředitel Národního pedagogického institutu ČR.

Pokud jste neměli možnost se konference zúčastnit, můžete shlédnout záznamy zde:

Záznam dopolední části: https://www.youtube.com/watch?v=-DKGMrV9zLk
Záznam odpolední části: https://www.youtube.com/watch?v=YM8F54SI3As

Program konference

DOPOLEDNÍ PROGRAM - NPI

09:30 Leisa Randall - Školní poradenské služby
10:00 Mark Frazer - Rozvoj a podpora managementu škol
10:30 Doc. RNDr. Juraj Vantuch, CSc. - Budoucnost skills a odborného vzdělávání
11:00 Daniel Franc - Digitalizace ve vzdělávání
11:30 Carmel Cefai PhD, FBPS - Rozvoj kurikula
12:00 Rozloučení a závěr dopolední části

ODPOLEDNÍ ČÁST - Budoucnost vzdělávání - MOONSHOT BY ASPEN CE

14:00 zahájení, klíčové otázky
14:10 1. panel – Pedagogický leadership
14:40 Moonshot STORIES
14:50 2. panel – Upskilling
15:20 MASTER CLASS
15:30 Moonshot NOMINACE
15:40 VIZE BUDOUCNOSTI
15:50 Závěrečná doporučení
16:00 Závěr 

MEDAILONKY HOSTŮ

Carmel Cefai, Ph.D., FBPS - ředitel Centre for Resilience and Socio-Emotional Health a profesor psychologie, University of Malta
Vedl nespočet různých místních, národních, evropských a mezinárodních výzkumných projektů v oblasti sociálního a emočního učení, duševního zdraví ve školách, odolnosti a osobní pohody u dětí a mladistvých. Jeho příručka pro učitele RESCUR: Surfing the Waves byla přeložena do více než deseti jazyků. Na Moonshot pro učitele se bude zamýšlet, jak rozvíjet a upravovat školní kurikula.

Daniel Franc - management konzultant
Posledních 13 let pracoval pro společnost Google nejprve jako externí konzultant, následně jako globální programový manažer. Vybudoval nespočet vzdělávacích komunit, např. Google Developer Groups – největší světovou komunitu zájemců o IT, či Google Educators Group, které pořádají přednášky, workshopy a další akce. Tématem jeho přednášky bude digitalizace ve vzdělávání.



Doc. RNDr. Juraj Vantuch, CSc. - analytik vzdělávací politiky, Štátny inštitút odborného vzdelávania 
Působil jako poradce ministrů školství a jako člen různých pracovních skupin na národní a mezinárodní úrovni pro otázky politiky vzdělávání. Podílel se na přípravě zákona o odborném vzdělávání a přípravě, byl jedním z autorů strategického dokumentu „Učiace sa Slovensko“ z roku 2017. Jeho přednáška bude věnována budoucnosti odborného vzdělávání.

Mark Frazer - The Centre for Evaluation and Monitoring, Cambridge Assessment
Zkušený učitel, manažer a lídr v oblasti vzdělávání. Má za sebou sedmnáctiletou praxi v oblasti vzdělávání, spolupracoval se školami a vzdělávacími organizacemi po celé Velké Británii, ale také v Abú Dhabí, Ázerbájdžánu, Číně a Dubaji. Před šesti lety se připojil ke cambridgeskému The Centre for Evaluation and Monitoring, kde vede tým Centra pro výuku a vzdělávání. Ve své přednášce představí vizi rozvoje a podpory managementu škol.

Leisa Randall - Hlavní školní psycholožka, Midlothian Council
Vede tým pedagogických psychologů, kteří zajišťují hodnocení, intervence, konzultace, školení a výzkum s cílem zlepšit život mladých lidí. Během své více než třicetileté kariéry ve vzdělávání pracovala jako učitelka na základní škole v Anglii a Etiopii a jako pedagogická psycholožka ve Skotsku a Belgii. Tématem jejího příspěvku budou příklady dobré praxe skotské školní poradenské služby.


Komentáře