Kulatého stolu ke zvýšení kvality polytechnického vzdělávání se účastnili zástupci všech druhů škol, zřizovatele a jiných organizací.
Dále účastníci diskutovali o tom, jaké jsou příčiny nižší kvality polytechnického vzdělávání.
Výstupy jsou uvedeny níže.
Vzhledem k tomu, že dle názoru účastníků je největším problémem nedostatečné zapojení
odborníků na polytechnické vzdělávání do vzdělávacího procesu.
Dle názoru zástupců škol jsou odborníci do výuky zapojování jen krátkodobě,
protože dlouhodobou spolupráci nejsou školy schopny zaplatit.
Krátkodobé formy spolupráce například besedy ve školách může zajistit i KHK KVK
(paní Mansfeldová).
Dále se účastníci shodli na tom, že velmi důležité je propojování spolupráce ZŠ a MŠ.
Realizovat kroužky, exkurze, prezentační akce, výměnu zkušeností učitelů ZŠ a MŠ.
Dobrá zkušenost je například s truhlářskými kroužky.
Aktivita Elixír do škol je zaměřena spíše na fyziku, ne na ostatní složky
polytechnického vzdělávání.
Jaké metody ve výuce polytechnických předmětů nejčastěji používáte?
Dále byla diskutována možnost zřízení polytechnického centra, které by mohlo podpořit propagaci polytechnického vzdělávání. Toto centrum by mohlo být vybudováno ve spolupráci s nějakou velkou firmou, například BMV….
Jako příklad byl uveden například plzeňský Dům dětí a mládeže, který poskytuje v dopoledních hodinách aktivity pro školy v oblasti polytechnické výuky.
Dále účastníci diskutovali metody využívané ve výuce polytechnických předmětů.
Podrobnosti jsou uvedeny v přiložené prezentaci.

Komentáře