4. setkání Pracovní skupiny pro implementaci strategických cílů vzdělávací politiky v Karlovarském kraji

 






Pracovní skupina pro implementaci strategických cílů vzdělávací politiky v Karlovarském kraji diskutuje možnosti a způsoby, jak zlepšit vzdělávání v Karlovarském kraji v rámci projektu KAP rozvoje vzdělávání Karlovarského kraje III. 

Na 4. setkání byli účastníci seznámeni s procesem tvorby a schvalování dokumentů KAP III. Tvorbu jsme realizovali dle Postupů KAP III a metodických listů zpracovaných v rámci projektu P-AP. Pro Analýzu potřeb v území Karlovarského kraje byly základními východisky strategické dokumenty KVK, statistická data a národní dokumenty zabývající se vzděláváním, zejména pak Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2030. Zpracováno bylo všech 8 povinných klíčových témat. Dokumenty byly projednány se členy pracovních minitýmů pro jednotlivé tematické oblasti. Roční akční plány rozvoje vzdělávání jsou zpracovány pro roky 2023, 2024, 2025.

V dubnu jsme museli dokumenty aktualizovat, protože jsme doplňovali výstupy dotazníkového šetření MŠMT a to v klíčových tématech Rozvoj potenciálu každého dítě/žáka/studenta/účastníka neformálního vzdělávání a Podpora pedagogických, didaktických a manažerských kompetencí pracovníků ve vzdělávání. Výstupy tohoto dotazníkového šetření jsme na setkání také diskutovali včetně dopadů na dokumenty KAP III. 

V rámci diskuse byly probírány možnosti využití dokumentů KAP III pro tvorbu dlouhodobého záměru a dále byl diskutován stav sítě škol v KVK a budoucí úpravy této sítě. Změny dokumentů nebyly navrženy.

Průřezové téma Digitální kompetence jsme probírali vzhledem k masivnímu rozvoji umělé inteligence (AI). Diskutovali jsme otázky proč bychom s AI měli nebo neměli ve školách pracovat, jestli je dobrý nápad vpustit AI do škol a jak se díky AI promění vzdělávání, atd.  

V poslední části setkání jsme seznámili účastníky  e-shopem rekvalifikací a vzdělávacích kurzů provozovaný MPSV. Účastníci byli seznámeni s nově vznikající databází rekvalifikací a vzdělávacích kurzů z pohledu uchazeče a následně i z pohledu vzdělávací instituce. Byla vyzdvižena možnost využití kurzů pro žáky starší 18 let či pro pedagogy škol. Z pohledu vzdělávací instituce mohou své kurzy školy zaregistrovat a získat tak poměrně snadno účastníky kurzů. Následovala diskuse, při které se účastníci doptávali na podrobnosti a řešili možnosti zapojení škol do tohoto projektu.

Cesta za vzděláním Z-ženy v digitálu” projektu Erasmus+ Posílení digitálních podnikatelských dovedností žen z generace Z. V diskusi jsme navázali na 2. jednání Platformy, kdy byli účastníci seznámeni s cíli a tématy řešenými v projektu. Nyní jsme diskutovali nově vzniklý výstup – vzdělávací program, který je k dispozici na webu projektu http://digitalzwomen.erasmus.site/ . Nyní je zde umístěna pouze AJ verze, ale v nejbližší době bude výstup dostupný i v českém jazyce a bude možné se zdarma zapojit do pilotního ověřování a výstup připomínkovat.



Více se dozvíte v přiložených prezentacích.




Komentáře