Letošní výzkum se zabýval především třemi otázkami:
Jaký názor mají učitelé na AI a její rozmach?
Jak jsou čeští pedagogové připraveni na implementaci AI do školství?
Které AI nástroje využívají a jakým způsobem?
„Výzkum nabízí pohled do zákulisí aktuální situace v českém školství. Názory na využívání umělé inteligence mezi pedagogy, ale i vedením škol jsou velmi rozdílné, což se následně promítá do zcela odlišného přístupu k výuce a každodenní práci se studenty.
Školy se také liší v nastavování pravidel pro využívání umělé inteligence. Je zřejmé, že diskuze o tom, jakým způsobem umělá inteligence v budoucnu ovlivní české školství a jaké nové požadavky bude klást na žáky a učitele, bude v následujících měsících bouřlivá. Věříme, že k pozitivní a jednotné transformaci českého školství přispěje i tento výzkum,“ věří vedoucí výzkumného týmu prof. Mgr. Kamil Kopecký, Ph.D.
Více informací o výsledcích výzkumu najdete zde.
Komentáře