V úvodní části Richard Veleta prezentoval účel kulatého stolu – vytvořit prostor pro sdílení zkušeností a informací mezi účastníky akce k tématu podpory kariérového vzdělávání.
Nejprve bylo prezentováno pojetí kariérového vzdělání coby součásti služeb kariérového poradenství tak, jak byla tato oblast zpracována v metodických materiálech projektu P-KAP, odkaz na publikaci prezentující pojetí této tematické oblasti je součástí prezentace.
Pro srovnání byl odprezentován hodnoticí standard profesní kvalifikace Kariérový poradce / kariérová poradkyně z Národní soustavy kvalifikací, zejména část týkající se kariérového vzdělávání.
Dále R. Veleta uvedl jednu z variant dělby práce ohledně kariérového poradenství/vzdělávání ve škole a několik souvisejících otázek k diskusi:
- Dovednosti pro řízení kariéry se do značné míry kryjí s klíčovými dovednostmi, s podnikavými dovednostmi, s digitálními kompetencemi.
- Dovednosti pro řízení kariéry se dají trénovat prakticky v každém předmětu, při každé aktivitě.
- Ideální je, když ve škole vznikne shoda na tom, že kariérové informace a trénink dovedností pro řízení kariéry infiltrujeme do více (všech) předmětů.
Jako příklad inspirativní praxe byl vybrán interní školní systém podpory dovedností pro řízení kariéry z OA a ZdrŠ Blansko. Tato škola zavedla komplexní systém využívání e-portfolia, do kterého jsou zahrnuti všichni studenti i všichni učitelé. Systém je popsán v metodické příručce – ke stažení zde.
Poté R. Veleta prezentoval i nabídku e-portfolia od Europassu, podrobně zde.
Komentáře